ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 162ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Βιώνουμε άλλη μια ιδιαίτερη σχολική χρονιά που απαιτεί αλλαγές σχετικές με λειτουργικά θέματα του σχολείου, τις οποίες καλούμαστε να κατανοήσουμε και να εφαρμόσουμε. Η προσαρμογή όλων μας κρίνεται αναγκαία στη διατήρηση μιας ασφαλούς καθημερινότητας. Χρειαζόμαστε απαραιτήτως τη δική σας συνεργασία, έτσι ώστε να συμβάλουμε στην υλοποίηση του κοινού μας στόχου. Συνεχίζουμε και τη σχολική χρονιά 2021-22 να λαμβάνουμε μέριμνα για την αποφυγή του συνωστισμού και τον περιορισμό των επαφών μεταξύ παιδιών-γονέων προσωπικού κατά την προσέλευση και την αποχώρηση από το σχολείο.

Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Το σχολείο προσφέρει Αγωγή και Εκπαίδευση με στόχο την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή. Για να λειτουργήσει ομαλά και αποδοτικά, όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)αποδέχονται και σέβονται τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

   Ο παρών κανονισμός συντάχθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων και ώστε να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία, με κοινό στόχο την πρόοδο των μαθητών αλλά και την υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η εν-συναίσθηση, η πειθαρχία όλων σε κοινούς και συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.

Ευελπιστούμε στην πρόθυμη συνεργασία μαθητών και γονέων με το προσωπικό του Σχολείου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι κοινές επιδιώξεις όλων μας:

η αγωγή, η κατάρτιση, η καλλιέργεια και η ασφάλεια των μαθητών.

                 Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

                                 ΚΑΠΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

 

 

 

 

$11.     ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

- υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00 - 08:10

- έναρξη 1 ης διδακτικής περιόδου: 08:15

- λήξη υποχρεωτικού προγράμματος - αποχώρηση μαθητών: 13:15 (εξάωρο)

- έναρξη πρωινής ζώνης: 7:00- 7:15

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (μόνο για τους μαθητές του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

- έναρξη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος: 13:15

- λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 16:00

Οι γονείς - κηδεμόνες των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αποχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

$1-         Οι ενήλικες συνοδοί, αποχωρούν αμέσως μετά το κουδούνι έναρξης ή λήξης μαθημάτων

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας.

2. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ

2.1. Φοίτηση – Απουσίες

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη, ενημερώνεται και η Δ/νση του σχολείου. Κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά από απουσία ασθένειας δύο (2) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση. Όταν η απουσία ασθένειας παραταθεί πέραν των τριών (3) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση που να αναφέρεται η ασθένεια και να διευκρινίζεται με σαφήνεια η δυνατότητα του μαθητή να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου. Οι απουσίες μαθητών λόγω του κορωνοϊού COVID-19 καταγράφονται και για την καταμέτρησή τους ακολουθείται το σχετικό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Σε περίπτωση νόσησης μαθητή ή προσώπου του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος από covid-19, για την ασφαλή επάνοδο στο σχολείο, χωρίς κίνδυνο μετάδοσης της νόσου, ακολουθούνται οι επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα σχολεία. Σε περίπτωση που γονέας για ειδικό λόγο, πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης και τη Δ/νση του Σχολείου και υπογράφει στο βιβλίο αποχώρησης ή Υπεύθυνη δήλωση. Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, απαραίτητο είναι οι Μαθητές των Α' και Δ΄ τάξεων να προσκομίσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ). Για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες θα αποστέλλεται το ανάλογο έντυπο προς συμπλήρωση.

2.2. Άφιξη στο σχολείο

● Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 08:00 μέχρι τις 08:15 από τις εισόδους που έχουν οριστεί για κάθε τμήμα.

Κάθε Τρίτη και Παρασκευή οι μαθητές έχουν καταχωρήσει στη θυρίδα του σχολείου, μέσω της πλατφόρμας edupass αρνητική δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self test και έχουν εκδόσει σχολική κάρτα, ώστε να εισέλθουν στο σχολείο. Εξαιρούνται οι νοσήσαντες και οι εμβολιασμένοι μαθητές, που καταχωρούν μόνο μία φορά στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

● Μετά την είσοδο των μαθητών στον αύλειο χώρο του Σχολείου οι μαθητές κατευθύνονται με τον εκπαιδευτικό, που έχουν μάθημα, στην αίθουσά τους.

● Οι αυλόπορτες κλείνουν στις 8:15. Οι μαθητές που προσέρχονται αργότερα, γίνονται δεκτοί στο σχολείο, αλλά παραμένουν στο χώρο των γραφείων και εισέρχονται στην τάξη τους στις 9:40.

2.3. Προσευχή - πρωινή συγκέντρωση

● Η πρωινή προσευχή γίνεται στις αίθουσες διδασκαλίας και δεν υπάρχουν ανακοινώσεις από μικροφώνου, αλλά οι γονείς ενημερώνονται με e-mail ή από την ιστοσελίδα του σχολείου.

Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές δε μετέχουν στην πρωινή προσευχή, όμως όσο αυτή διαρκεί, σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

● Η είσοδος γονέα / κηδεμόνα ή επισκέπτη στους χώρους του Σχολείου επιτρέπεται μόνο κατόπιν ραντεβού. Απαιτείται η καταχώρηση δήλωσης στην πλατφόρμα edupass ως επισκέπτης και η χρήση μάσκας. (Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2105Ι51072, Email σχολείου:)

● Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό καθώς και στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, εκτός από τις ώρες άθλησης και σίτισης.

2.4. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές κατεβαίνουν στο προαύλιο και κατευθύνονται στον χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα τους, ώστε να μην υπάρχει ανάμειξη μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων στο προαύλιο. Κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του, κλειδώνει και φεύγει τελευταίος. Σε περίπτωση κακοκαιρίας, οι μαθητές μένουν σε προστατευμένους χώρους που ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Κανένας μαθητής δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Στο διάλειμμα δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο του σχολείου. Εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα, οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες Δασκάλους, που βρίσκονται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους χώρους των γραφείων χωρίς άδεια. Αν το πρόβλημα είναι σοβαρότερο, απευθύνονται στον Δάσκαλο Τάξης αλλά και στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.

2.5 Αποχώρηση από το σχολείο

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης και γίνεται με τη συνοδεία γονέων ή κηδεμόνων ή ατόμου που έχει οριστεί από αυτούς. Όσοι μαθητές αποχωρούν μόνοι, έχουν ήδη φέρει στο σχολείο τη σχετική Υπεύθυνη δήλωση με την υπογραφή των γονιών. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών, μετά τη λειτουργία του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στους γονείς/κηδεμόνες που προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και περιμένουν στον χώρο που τους έχει οριστεί έξω από τις εισόδους – εξόδους του σχολείου. Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα, οι γονείς θα ενημερώνονται από το σχολείο με σχετική ανακοίνωση. Οι ανακοινώσεις θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του σχολείου ενώ η επικοινωνία θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

2.6. Μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών/τριών

● Κάθε παιδί χρησιμοποιεί πάντα καθαρή και χωρίς φθορές μάσκα. Καλό θα είναι να έχει ένα ειδικό τσαντάκι μέσης όπου θα φυλάσσει τα προσωπικά του είδη (μάσκες, αντισηπτικό). Το τσαντάκι αυτό θα το έχει πάνω του κατά την διάρκεια όλων των διαλειμμάτων.

● Συστήνεται η χρήση ατομικού μπουκαλιού ή παγουριού από το κάθε παιδί. Τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.

● Το κάθε παιδί πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο τα δικά του αντικείμενα. Δεν επιτρέπεται να μοιράζεται μολύβια, γόμες, στυλό, μαρκαδόρους και άλλα προσωπικά είδη.

● Σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων συμβατών με λοίμωξη COVID-19 (π.χ. βήχας, πυρετός, πονόλαιμος, γαστρεντερικά συμπτώματα) συστήνεται παραμονή στο σπίτι και ενημέρωση των υπευθύνων.

● Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, γίνεται επικοινωνία με την οικογένεια για άμεση παραλαβή του από το σχολείο. Μέχρι τότε το παιδί απομονώνεται σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και με εφαρμογή μάσκας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

2.7. Ολοήμερο Σχολείο

● Η σίτιση πραγματοποιείται στην αίθουσα που έχει οριστεί για κάθε τμήμα, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα.

● Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους.

● Συνιστάται η χρήση σκευών μιας χρήσης, αν είναι εφικτό, ή αυστηρά ατομικών σκευών, καθώς και η ενημέρωση των μαθητών να μην μοιράζονται μεταξύ τους φαγητό/ή και νερό.

● Ακόμη συνιστάται τα παιδιά να χρησιμοποιούν αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα χεριών πριν και μετά τη λήψη του γεύματος.

2.8. Σύγχρονη τηλεκπαίδευση

Σε περίπτωση αναγκαιότητας παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η υλοποίησή της γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας. Τα μαθήματα μέσω τηλεδιάσκεψης είναι υποχρεωτικά.

2.9.Επισκέψεις – γιορτές

Οι διδακτικές επισκέψεις και οι σχολικές γιορτές είναι μέρος της σχολικής ζωής και οι μαθητές δεν απουσιάζουν, παρά μόνο για σοβαρό λόγο. Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης, δεν αλλάζουν. Σε περίπτωση γιορτής, το ωράριο διαμορφώνεται αναλόγως (π.χ. στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο).

2.10. Εξωσχολικά αντικείμενα

Οι μαθητές, δε φέρνουν μπάλες, παιχνίδια, πολύτιμα αντικείμενα, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονική συσκευή με σύστημα καταγραφής, επεξεργασίας εικόνας και ήχου (υπ’ αρ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Κάθε παρέκκλιση, αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ’αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 120/τ.Β’/23-1-2018) παιδαγωγικά μέτρα.

2.11. Συμπεριφορά - Αγωγή

1. Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου.

2.Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών ή υποτιμητικών σχολίων, απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα με σαφείς αιχμές για την καταγωγή τη γλώσσα, τη θρησκεία, παρενόχληση, ηλεκτρονικός εκφοβισμός...)απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται σοβαρά και αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση από τον Εκπαιδευτικό Τάξης, τον Διευθυντή του Σχολείου, το Σύμβουλο Σχολικής Ζωής ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, αφού ενημερωθεί η οικογένεια και σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.

Αν χρειαστεί, ζητείται η συνεργασία και η παρέμβαση των Ειδικών, με γνωμοδότηση και του/ της Συντονιστή/ ριας Εκπαιδευτικού έργου, προκειμένου να υπάρξει κ καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση

3. Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση.

4. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της τάξης. Παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Βασικό καθήκον κάθε μαθητή είναι η προσπάθεια και η μελέτη.

5. Η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς αργοπορία. Απαγορεύονται οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.

6. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους χώρους, φροντίζοντας αυτοί να διατηρούνται καθαροί. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες, αυλές , γήπεδα) πρέπει να διατηρούνται επίσης καθαροί.

7. Επίσης προσοχή, υπευθυνότητα και σχολαστική τήρηση των οδηγιών λειτουργίας απαιτείται από τους μαθητές και κατά την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των εποπτικών μέσων, του αθλητικού υλικού και λοιπής υλικοτεχνικής υποδομής.

8. Οι μαθητές σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμα-θητών τους και σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.

9. Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου, οι μαθητές ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Σε περίπτωση που ένας μαθητής παραβαίνει με τη συμπεριφορά τις υποδείξεις των συνοδών εκπαιδευτικών, του επιβάλλονται οι ανάλογες συνέπειες.

2.12.Η ποιότητα του σχολικού χώρου

Η ποιότητα του σχολικού χώρου είναι σε αλληλεξάρτηση με την προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του και το θετικό κλίμα συνύπαρξης όλων , που είναι και υπόθεση όλων. Γι’ αυτό διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους, δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό και φυσικά συνυπάρχουμε ειρηνικά.

1. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.

2.13. Παιδαγωγικός έλεγχος

Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Θέμα που δεν προβλέπεται στον παρόντα Κανονισμό θα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο των Διδασκόντων του σχολείου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη νομοθεσία.

Το Σχολείο, ως φορέας Αγωγής και Κοινωνικοποίησης, λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες. Αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και στοχεύουν να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Η υπερβολική επιείκεια των Εκπαιδευτικών, νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και ισχυροποιεί την αντίληψη της «μη συνέπειας». Αν η συμπεριφορά του μαθητή αποκλίνει, τότε θα αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο. (Αρχές Ψυχολογίας και ηλικία παιδιού)

$1-         Καμμία συνέπεια δεν προσβάλλει την προσωπικότητα και την αξιοπρέπεια του μαθητή

$1-         Κάθε συνέπεια επιβάλλεται αφού και μόνο ο Εκπαιδευτικός έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στο διάλογο και την πειθώ του μαθητή και της οικογένειας

Οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν είναι οι ακόλουθες:

α. Παρατήρηση

β. Επίπληξη

γ. Παραπομπή στον Διευθυντή

δ. Ενημέρωση γονέων

ε. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

στ. Ενημέρωση Σχολικού Συμβούλου

ζ. Αλλαγή τμήματος

η. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Αρμόδια όργανα των περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου· της περίπτωσης δ΄ ο/η Διευθυντής/ντρια με τον εκπαιδευτικό της τάξης· των ε΄, στ΄ και ζ΄ ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων και της η΄ ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη συναίνεση του γονέα.

Οι γονείς ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια παρεκκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών τους και την επιβολή κυρώσεων. Η στενή συνεργασία Σχολείου-Γονέων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Η συνέπεια στην τήρηση τού σχολικού Κανονισμού και των καθιερωμένων κανόνων από το Υπουργείο Παιδείας, η εξαίρετη συμπεριφορά - τόσο η ατομική των μαθητών, όσο και η ομαδική των μαθητικών κοινοτήτων- εκτιμάται αναλόγως και επαινείται κατά την κρίση του Συλλόγου των Διδασκόντων του Σχολείου.

2.14. Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών

Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή.

Η αξιολόγηση των μαθητών συν-διαμορφώνεται από:

Τη συμμετοχή στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης

Την καθημερινή προφορική επίδοση στο μάθημα της ημέρας

Την επίδοση στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες

Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι

Τη συμμετοχή και συμπεριφορά στην ομάδα που ανήκει

Τη γενική συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους τους

Στο τέλος κάθε τριμήνου, καθώς και στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ο Εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στο Διευθυντή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, τηρώντας τις γενικές οδηγίες του ΥΠΑΙΘ και τις συστάσεις του ΕΟΔΥ, αποφασίζει την ημερομηνία και τον τρόπο με τον οποίο οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους και παραλαμβάνουν τους ελέγχους ή τους τίτλους προόδου/απολυτήρια.

2.15. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε κατάρτιση σχεδίου για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Διαμορφώθηκε αναλυτικό σχέδιο διαφυγής Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους:

• Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώνονται για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

• Πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχω-ρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων ο Διευθυντής, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/μαθήτριες, οι γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

                     ΣΧΕΔΙΟ   ΣΕΙΣΜΟΥ

3.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ –ΓΟΝΕΩΝ


3.1. Οι γονείς/κηδεμόνες:


Εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή καιμε τους εκπαιδευτικούς της τάξης παρακολουθούν τη φοίτηση, τη σχολική επίδοση και τα θέματα της σχολικής συμπεριφοράς

Ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονταιμε τον μαθητή. Επίσης, οφείλουν να γνωστοποιούν στο Δάσκαλο της τάξης κάθειδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητήκαι ίσως επηρεάζουν τη σχολική μάθηση
Οφείλουν να συμμετέχουν στις τακτικές μηνιαίες συγκεντρώσεις, καθώς και σετυχόν έκτακτες που ορίζει ο Εκπαιδευτικός της τάξης.
Καλούνται από τους Εκπαιδευτικούς του παιδιού και τον Διευθυντή τουσχολείου, όποτε κριθεί αναγκαίο, για την πορεία του μαθητή και κυρίως ότανυπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα στη μάθηση ή τη συμπεριφορά του.

Για οποιοδήποτε θέμα παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, οι γονείς/κηδεμόνεςαπευθύνονται αρχικά στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Μόνο σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκηαπευθύνονται στο Διευθυντή του σχολείου.

3.2.Επικοινωνία Γονέων/Κηδεμόνων με εκπαιδευτικούς


Η Διεύθυνση του σχολείου και οι εφημερεύοντες ε διατηρούν τις πόρτες εισόδου και εξόδου του σχολείου τους κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων/ κηδεμόνων στο σχολείο, την ώρα τη λειτουργίας του δεν επιτρέπεται.
Η ατομική μηνιαία επικοινωνία γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς για την ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο των παιδιών γίνεται είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνικά είτε μέσω webex.
Η επικοινωνία δια ζώσης πραγματοποιείται μόνο κατόπιν ατομικών ραντεβού.

Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους Εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους.


3.3 Σχολείο – Φορείς


Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί την επίσημη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των Εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου και μόνο.

Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των Εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, καλλιτεχνικοί και πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών για να επιτύχει στην
αποστολή του.
Ε σ ω τ ε

4444. ο4.

4.Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός (ΦΕΚ 491/9-2-2021) συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις συνθήκες της καθημερινής σχολικής ζωής, ώστε να διασφαλίζεται η τάξη και η ομαλότητα, να διευκολύνεται το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχύεται η παρεχόμενη εκπαίδευση. Ο Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από αυτόν αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Κοινοποιείται στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών με email και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμος από όλους. Η εφαρμογή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες,
εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και το θεμέλιο πάνω στο οποίο
μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

                                                                        ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ


                                                 Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ 162ου Δ. Σ. ΑΘΗΝΩΝ
ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό

                                                                       ΚΑΠΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ